تاراشیمی

عوامل تأثیرگذار بر رنگ نهایی محصول

چکیده

رنگ‌ها در آزمایشگاه قابل کنترل هستند، اما برای استفاده در دنیای واقعی و در معرض عوامل مختلف نیاز به حفاظت دارند. عواملی مانند نور UV، نور نمایشگر مصنوعی، فرآیند تولید و محدودیت هزینه می‌توانند بر روی رنگ محصول تأثیر بگذارند.

رنگ‌ها همیشه در آزمایشگاه عالی به نظر می‌رسند. این به این دلیل است که هر متغیر رنگی در محیط آزمایشگاه توسط دکمه‌ها، سوئیچ‌ها و کلیک‌های موس کنترل می‌شود. شیمی‌دان‌ها می‌توانند فرمول یک رنگ قرمز را دقیقاً مثل رنگ قرمز محصول خط تولید شما بسازند. آن‌ها می‌توانند دقیقاً همان رنگ آبی را که در نشان تجاری شرکت شما است، بسازند. اما این محصولات و آن رنگ‌ها در نهایت باید از آزمایشگاه خارج شوند و در دنیای واقعی وجود داشته باشند، جایی که محیط، نور مصنوعی و عوامل دیگر قادر به تخریب و تغییر رنگ محصول شما هستند؛ رنگی که برای جذابیت بصری و قابلیت بازارپسندی محصول شما بسیار حائز اهمیت است.

به همین دلیل، قبل از شروع ساخت فرمول رنگ، مهم است که در نظر داشته باشید چگونه محصول شما ساخته خواهد شد و در کجا استفاده خواهد شد. در غیر این صورت، ممکن است مثلاً یک محصول ناقص تولید کنید که جذابیت بصری برای مشتریان ندارد و یا رنگ اصلی آن زود محو می‌شود.

در زیر، برخی از عواملی که می‌توانند بر روی رنگ نهایی محصول شما تأثیر بگذارند، آورده شده است:

  • نور UV: نور UV موجود در نور خورشید می‌تواند رنگ محصول شما را محو کند. اگر محصول شما برای تمام یا بخشی از روز در فضای باز و در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد، حتماً باید در فرمولاسیون محصولتان حفاظت در برابر نور UV را لحاظ کنید.
  • نور نمایشگر مصنوعی: انواع مختلف منابع نور مصنوعی می‌توانند بر روی نحوه درک مشتریان از رنگ یک محصول تأثیر داشته باشند. آنچه در زیر نورهای LED روشن و پر رنگ به نظر می‌رسد، زیر نورهای فلورسنت یا لامپ‌های رشته‌ای کمتر جذاب به نظر می‌رسد.
  • فرآیند تولید شما: دستگاه‌ها و مواد استفاده شده در فرآیند تولید محصول شما می‌توانند به طور مستقیم بر دقت رنگ تأثیر بگذارند. مقاومت رنگ‌دهنده‌های محصول شما چقدر است؟ چگونه رنگدانه‌ها در فرآیند تولید در محصول پخش خواهند شد؟ از چه فرمول‌های شیمیایی‌ای برای محصول خود استفاده می‌کنید؟ پاسخ به این سؤالات تعیین می‌کند که شیمی‌دانان رنگ از چه فرمولی برای سیستم شما استفاده ‌کنند.
  • محدودیت هزینه: از یک رنگ‌دهنده نمی‌توان برای همه محصولات استفاده کرد. انتخاب رنگ‌دهنده مناسب برای محصول شما، با توجه به بودجه شما و کیفیت و عملکرد مورد نیاز شما تعیین می‌شود. به طور معمول، اگر می‌خواهید رنگ محصولتان عملکرد بهتری داشته باشد، باید بیشتر هزینه کنید تا یک فرمولاسیون رنگ با کیفیت بالا را به دست بیاورید.

چطور از رنگ نهایی محصول محافظت کنیم؟

رنگ یک عامل اصلی در جذابیت بصری و قابلیت بازارپسندی محصول شما است. برای جلوگیری از تغییر و تخریب رنگ، ابتدا به تاراشیمی اطلاعات کامل در مورد فرآیند تولید و کاربرد نهایی محصولتان ارائه دهید. همچنین کارشناسان تولید و کارشناسان عملیاتی خود را تشویق کنید تا به صورت مستقیم با کارشناسان فنی و فروش تاراشیمی همکاری کنند. این باعث می‌شود که یک تبادل آزاد اطلاعات فنی بدون دخالت فروشندگان یا نمایندگان خرید که ممکن است سابقه فنی نداشته باشند، صورت گیرد.

تاراشیمی به‌عنوان تامین‌کننده رنگ شما با داشتن دانش جامع در مورد نیازهای کابرد نهایی محصولتان، فرآیند تولید و بودجه شما می‌تواند رنگ‌دهنده‌ای با فرمولاسیون مخصوص برای محصول شما ارائه دهد.